Журито

Антония Дончева

Познавате Тони от:

Представи се.

Казвам се Тони и се радвам на повода да се запозная с повечето от вас! Съ-съдържател съм на Другият Замък - един от клубовете за настолни игри в София. Един от организаторите съм и на През 9 Земи - ежегоден фестивал за фантастично изкуство и творчество. По професия съм художник - рисувам за Chaosium и фрийлансвам като илюстратор към няколко различни проекта. Щастлива майка съм на три умни и прекрасни котки.

Каква е мотивацията ти да участваш като жури в проекта "Игра на годината"?

Ентусиазмът ми да участвам в журито се основава на няколко години творчески работилници, които организираме в Замъка. Мисля, че българското кьоше от световната сцена за дизайн на настолни игри има нужда от цялата налична здравословна, конструктивна и доброжелателна помощ, за да израства - и местни награди, организирани в този формат, са много хубава стъпка в тази посока.

Кои са последните три интересни игри, които игра, и с какво ти направиха впечатление?

Pax Pamir - харесвам игри, в които компонентите могат да бъдат използвани по няколко различни начина едновременно и с това те предизвикват да мислиш засукано за употребата им - тази беше точно такава. Супер красиво изпълнена (особено новото издание), играта освен това те потапя в много политически и културно вълнуващо за мен време от световната история.

Pyramids - това e всъщност цикъл от игри, базирани на обща система от абстрактизирани компоненти. Различните начини, по които те се използват във всяка отделна под-игра, и спектърът от жанрове, които биват изпълнени през тях, ми допада - ценителят на умен дизайн у мен имаше наистина блажно преживяване с Pyramids.

Coimbra - въпреки че играта е на няколко години, едва наскоро я играх за първи път. Визуално щедра е и включва няколко от любимите ми механики (работници, драфт, щипка таблo и сетове за вкус). Хареса ми, че играта предоставя доста разнообразни пътища за развитие, които могат да те отведат до победата, без да се усеща като салата от точки.

Кой е любимият ти дизайнер на настолни игри и защо?

Трудно ми е да си избера между Том Леман и Коул Уърли. И двамата са много добри дизайнери - Леман е автор на няколко от най-любимите ми заглавия и според мен умело създава игри, които са интуитивни и изчистени като дизайн и компоненти, но заобикалят капана да са суховати. Уърли пък прави игри, които по много красив начин създават вътрешни истории и е като цяло сладур.

Освен настолните игри - кои са другите ти хобита и интереси?

Хобитата ми са множество, разнообразни и основната причина да не съм свършила сто пъти по-смислени неща с живота си. Обичам да майсторя, обичам компютърни игри, играя ролеви игри и ЛАРП. Уча се отново да свиря на пиано, обичам да уча езици (френски, японски, латински), да пътешествам и да снимам. Много, много обичам да чета. Понякога най-много от всичко обичам да мързелувам.